zondag 27 januari 2008

Samen eten

Voor een opdracht moest ik het brood moment verzorgen. Ik vond dat erg leuk om te doen. Ik heb de voorbereiding gedaan. We hebben daarna lekker met zen allen brood gegeten.
De begeleidster zat aan een andere tafel om zo goed te kunnen zien hoe ik het deed. De kinderen aten lekker hun brood op en ondertussen waren ze ook gezellig met elkaar aan het praten.
Ik heb bij hun een brood op de bordjes gelegd en gevraagd wat ze op hun brood wouden hebben. Dit heb ik met een mes op hun brood gelegd en daarna moeten ze dat zelf uit smeren zodat het beleg niet met elkaar kan kruisen.
Dit doen ze omdat sommige kinderen bepaalde dingen niet mogen eten vanwege een allergie of cultuur. Als de kinderen het brood op hadden vroegen ze aan me of ze nog een plakje brood mochten hebben. Dit mocht natuurlijk en weer legde ik het beleg op de boterham.
Nadat iedereen genoeg had gegeten moesten de kinderen van mij hun eigen bestek, bord en beker naar de keuken brengen.
Hierna moesten ze gaan handen wassen en konden ze weer gaan spelen.

Geen opmerkingen: